نینا بهادر (Nina Bahadur) ویرایشگر بخش زنان HuffPost است.
وی به تازگی مقالهای در مورد بینایی بسیار بد تالیف کرده است. این ماجرایی است که همواره به گوش ما خورده است. خوشبختانه Visian ICL دارای فناوری لازم برای رفع این مشکل است! مقاله زیر را که در خصوص داستان نینا است بخوانید و با 11 نکتهای که فقط افراد دارای بینایی ضعیف درک میکنند آشنا شوید.
آیا هیچکدام از این موارد شما را یاد چیزی نمیاندازد؟
«من در دانشگاه همیشه عینک میزدم. در جلسات رسمی، در تئاتر و در ساحل هم عینک به چشم داشتم (برای کلاس یوگا عینکم را بر میداشتم یعنی حرکت نیمه ماه را تقریباً کورکورانه انجام میدادم). و تقریباً هر بار که لباس رسمی میپوشیدم و عینک داشتم، از من میپرسیدند، «آیا شما لنز ندارید؟»
من لنز نداشتم. زمانی که 15 ساله بود سعی کردم لنز تماسی بخرم، اما نتوانستم آنها را در چشمانم قرار دهم (چون دست زدن به کره چشم برای اولین بار، بسیار لزج و گیجکننده و وحشتناک است)، بنابراین فروشنده به من اجازه خرید نداد. من هم دوباره امتحان نکردم و راستش را بخواهید نمیتوانستم صورتم را بدون عینک تصور کنم. تا هفت سالگی هر روز و در تمام طول روز عینک میزدم و به همین خاطر راه رفتن بدون حس کردن عینکم عجیب و غریب مینمود. به علاوه، متقاعد شده بودم که چشمانم فرورفتگی دارد و بنابراین باید با یک لایه از شیشه و فریم پلاستیکی آن را میپوشاندم.
نکتهای که من باید درباره لنز تماسی متذکر شوم این است: لنزها بر خلاف عینک به همه مردم دنیا اعلام نمیکنند که چشمهایت ضعیف است. در ادامه 11 نکته را میخوانید که افرادی با بینایی واقعاً بد به خوبی میفهمند (بینایی کمتر از 15 سانت):
1. وحشت اول صبح، وقتی که شما نمیتوانید عینک خود را در پایین تخت پیدا کنید و ممکن است در حالی که به دنبال آن میگردید لیوان آب خود را از روی میز بیاندازید.
2. هنگامی که همه عینکهای واربی پارکر (Warby Parker) را به شما پیشنهاد میکنند ولی شمارههای آن از -10 فراتر نمیرود. تشکر به خاطر هیچ چیز، مشخصه آدمهای شیک و ژستی است.
3. چندتا انگشت میبینی؟ (بارها و بارها و بارها).
4. دائم میگویند هویج بخورید چون «باعث میشود بهتر ببینی». نمیخواهم این را بگویم اما: واقعیت ندارد.
5. «آیا شما از نظر قانونی نابینا هستی؟»
6. انتخاب یک فریم عالی، اما بعد میفهمی که 400 دلار قیمتش است - بدون لنز.
7. «اوه خدای من، چشمام خیلی بد شدند! مثل منهای سه!» با عرض پوزش، کسانی که بینایی کم تا نسبتاً تار دارند، افراد خاصی نیستند.
8. به شما میگویند ممکن است در کنار استفاده از لنز تماسی، نیاز داشته باشی که عینک مطالعه هم بزنی. بیخیال!
9. «باید لیزیک کنید!»
10. «خدمتکارِ دختر عمهی دوست مادرم لیزیک کرده و حالا نابینا شده است.»
11- افرادی که «برای تفریح» عینک شما را به چشم میزنند و بعد نمیتواند چیزی را ببینید و چقدر دیوانهکننده است؟ آره دیوانهکننده است. خب عینکم را پس بده.»
ادامه داستان نینا را بخوانید یا یک پزشک Visian ICL در منطقه خودتان بیابید.